piątek, 20 stycznia 2012

Żal duszę ściska

Nie, nie, bez paniki. Karnawał trwa. Nabiera tempa.

Więc skąd ten zawarty w tytule wielkopostny cytat z "Gorzkich żali"?

To pierwsze, co mi przyszło do głowy, gdy obejrzałem w Internecie happening zorganizowany dziś przez Janusza Palikota wokół tematu marihuany. Nie chodzi mi jednak o zagrywę polityka. Chodzi mi o to, co wyprawiali stłoczeni wraz z nim w pokoju (czy to był pokój 143?) przedstawicieli mediów.

Szczególnie uderzył mnie nie tylko po uszach jęk zawodu, jaki wyrwał się z gardeł upchniętych w pomieszczeniu dziennikarzy, gdy polityk wyjął z szafy nie jointa, ale dostępne na rynku legalne kadzidełko.

Ten wyraz ogromnego zawodu pokazuje jasno, jacy ludzie kształtują nam na co dzień obraz świata.

Dlatego "żal duszę ściska, serce boleść czuje".

Ale nie należy tracić nadziei. Dlatego przypomnę to, przecież nie straciło nic ze swej aktualności:

"Zadaniem dziennikarzy jest przekazywanie rzetelnych i bezstronnych informacji oraz różnorodnych opinii, a także umożliwianie udziału w debacie publicznej,

- wolności słowa i wypowiedzi musi towarzyszyć odpowiedzialność za publikacje w prasie, radiu, telewizji czy Internecie,

- dobro czytelników, słuchaczy i widzów oraz dobro publiczne powinny mieć pierwszeństwo wobec interesów autora, redaktora, wydawcy lub nadawcy"... Itd. Itp.

A kto chce, może posłuchać, jak jęczeli...

http://stukam.pl/2012/01/20/zal-dusze-sciska/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz