niedziela, 13 marca 2011

Szerzej. Rozmówki polsko-papieskie 13

Szerzej

Rozmówka trzynasta, czyli wkurzony przez proboszcza

- Przestań łazić. Usiądź, bo mnie rozpraszasz.
- Jeszcze ty mnie nie wnerwiaj.
- Przeszkadzasz mi, szukam cytatów do referatu na jutro.
- A ja szukam sensu w tym wszystkim, co ostatnio słyszę i czytam o Kościele w Polsce.
- Powodzenia.
- Rozmawiałem z proboszczem.
- O, to sukces. A o czym?
- Pamiętasz, chcieliśmy mu pewne rzeczy zasugerować, jeśli chodzi o naszą parafię...
- Jasne. I co powiedział?
- Kazał mi spadać.
- E, nie uwierzę, że tak się zachował. To nie w jego stylu.
- Nie? Więc ci zacytuję dokładnie. "Dziękuję za dobre rady, ale sam wiem, jak powinienem prowadzić parafię. Biskup powierzył mi odpowiedzialność za tę parafię proszę pozwolić, że będę nią kierował według mojego uznania".
- " Kształtowanie nowego społeczeństwa opartego na poszanowaniu praw człowieka, prawdy i wolności, wymaga takiej świadomości eklezjalnej, która stanowiłaby punkt wyjścia do podjęcia szerszej odpowiedzialności za Kościół ze strony wszystkich jego córek i synów".
- Co?
- Cytat. Z Jana Pawła II.
- Szkoda, że wcześniej go nie znałem. Zacytowałbym to proboszczowi.
- Myślisz, że by się przejął?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz