piątek, 7 maja 2010

Wybrani

Było rano. Leżała z łóżku ni to śpiąc, ni to już obudzona. Przez myśl jej przebiegło pytanie, czy Jerzy nie zapomni o ich kolejnej rocznicy ślubu. Nie mogła go zapytać, bo miejsce obok niej było puste. Nagle usłyszała muzykę. Znała ten utwór. Nie słyszała dokładnie słów. Wtem muzyka nabrała siły i słowa stały się aż nadto czytelne:

"Pytam się gwiazdy
Co drogę wskazać
Błądzącym miała
Czemu ze wszystkich
Pragnień na świecie
To Ty - mnie wybrałaś/łeś
Gwiazda, co w rzece
Wciąż się przegląda
Też tego nie wie
Czemu ze wszystkich
Pragnień na świecie
Wybrałem/łam ciebie
Czemu ze wszystkich
Pragnień na świecie
Wybrałem/łam ciebie...".

Rozpłakała się. Już wiedziała, że Jerzy nie zapomniał. Poczuła zapach róż i jego delikatne dotknięcie na policzku. "Czemu ze wszystkich pragnień na świecie to ty mnie wybrałaś?" - zapytał szeptem. "Nie wiem" - wyszeptała, wciąż nie otwierając oczu. "Ale to nieważne. Wybrałam najlepiej".

Nasze ludzkie wybory są czasami kompletnie niezrozumiałe dla innych. Bywają też niezrozumiałe dla nas samych. "Miłość jest ślepa" - tłumaczymy bezradnie. Coraz częściej uważamy, że wybierając konkretnego człowieka pomyliliśmy się. Szukamy sposobu, by anulować wybór.

W podobnych kategoriach traktujemy też wybory w sferze religijnej. Uważamy, że Bóg powinien nam być wdzięczny, że Go wybraliśmy. A skoro powinien być wdzięczny, to się też powinien odwdzięczać.

"Pomyliłem się wybierając Boga" - powiedział niedoszły ksiądz, który wiele lat spędził w seminariach i klasztorach, usiłując znaleźć swoje powołanie. Przestał chodzić do kościoła.

"Nie wyście Mnie wybrali, ale Ja was wybrałem i przeznaczyłem was na to, abyście szli i owoc przynosili i by owoc wasz trwał - aby wszystko dał wam Ojciec, o cokolwiek Go prosicie w imię moje" - powiedział Jezus do swoich uczniów.

"Wybierz Chrystusa!" - krzyczał napis z plakatu w gablotce parafialnej. "Nic z tego nie rozumiem" - powiedziała na jego widok Marta, która za kilka tygodni miała przystąpić do I Komunii świętej. "Chyba powinno być 'Daj się wybrać Chrystusowi?'".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz